Categories
Apzinātība

Retrīta norise

Lai retrīts varētu notikt savā labākajā iespējamā veidā, organizatori no savas puses ir izdarījuši daudz. Taču ar to nepietiek — retrītu veido arī tā dalībnieki — visi kopā un ikviens atsevišķi. Tas tiek darīts, ievērojot zināmus noteikumus.

Šie noteikumi ir izveidoti ar vienu mērķi — radīt vidi, kura būtu visvairāk atbalstoša dalībnieka apzinātības praksei. Līdz ar to tiek sagaidīts, ka ikviens dalībnieks, piekrītot piedalīties retrītā, izprot un labprātīgi piekrīt arī ievērot šos noteikumus. Arī visi ierobežojumi, kuru var šķist daudz, ir ar tieši to pašu jēgu — palīdzēt praksē.

Klusums — retrīta laikā ievērosim klusumu — jo ārējais/fiziskais klusums palīdz attīstīt un ieviest arī iekšējo klusumu. Praktiski tas nozīmē, ka mēs nesarunāsimies, nečalosim, neklačosimies. Neklausīsimies ierīces, tai skaitā ar austiņām. Netrokšņosim. Klusumu ievērosim ne tikai nesarunājoties, bet arī pārvietojoties, atverot/aizverot durvis, kārtojot savas mantas (čaukstošos maisiņus atstājam mājā). Sarunas par praktiskām lietām ir iespējamas ierodoties un pēc oficiālā retrīta noslēguma.

Iekšējais fokuss — apzinātības prakse nozīmē vērst savu uzmanību iekšup — atgriezt to no ārējās pasaules uz savu iekšējo. Tāpēc mēs retrītā nelietojam (iespēju robežās pat vispār neņemam līdzi) nekādas elektroniskās ierīces (telefoni, planšetes, datori), mūzikas spēlētāji, grāmatas, rakstāmie, zīmējamie, krāsojamie. Ja nepieciešams pulkstenis, tad labāk paņemt fizisku rokas vai galda pulksteni ar rādītājiem.

Kontakts ar citiem — lai arī retrītā būsim vairāki cilvēki un praktizēsim kopā, tomēr — apzinātības prakse ir individuāla. Retrīts nav iepazīšanās, iedraudzēšanās vai sociāls pasākums. Retrīta mērķis ir palīdzēt tā dalībniekiem attīstīt savu apzinātību. Tāpēc mēs cieņpilni izvairīsimies no kontakta ar citiem cilvēkiem — nesarunāsimies, nesveicināsimies, nevēlēsim labu rītu, labu nakti vai labu apetīti — nedz ar vārdiem, nedz skatienu, nedz žestiem. Sākotnēji tas var šķist dīvani, tomēr ar laiku kļūs skaidrs, ka ikdienas sociālie kontakti traucē vērst uzmanību iekšup. Uzrunājot kolēģi, vai pat runājot kolēģa klātbūtnē, mēs ne tikai pārtraucam savu praksi, bet, varam traucēt arī viņa praksei.

Cieņa un laipnība — tai pašā laikā, mēs būsim vairāki cilvēki vienās telpās ilgāku laiku. To nav iespējams sekmīgi izdarīt bez cieņas un laipnības. Iespējams, būs grūti, būs nepierasti. Grūtums var būt fizisks vai psiholoģisks. Tas ir normāli, jo prakse būs salīdzinoši intensīva. Tieši tāpēc, vēl jo vairāk, grūtībām mēs varam tikt cauri ar laipnību. Laipnību pret sevi un pret kolēģiem.

Tāpat ar cieņu izturamies pret telpām, pret priekšmetiem, pret citu īpašumu un pret Dabu.

Pieticība — ikdienā bieži esam pieraduši būt lieli un vareni, būt diženi un redzami. Līdz ar to bieži mūsu fokuss ir uz āru, uz citiem, uz citu reakcijām. Lai pagrieztu uzmanību uz savu iekšējo pasauli, mēs centīsimies būt pieticīgāki — neaizņemt tik daudz vietas, laika, telpas kā esam pieraduši. Netērēt tik daudz resursus. Neēst tik daudz, būt klusākiem. Minimāli ietekmēt vidi ar savu klātbūtni. Būt klātesošiem, bet nemanāmiem, viegliem.

Nesteigties un nekavēt — ja ikdienā kustamies lēnāk, tad ir vieglāk būt apzinātiem. Tāpēc mēs nesteidzamies savās kustībās — ejot, ēdot. Tai pašā laikā — esam apzināti par laiku un nekavējam uz noteikto nodarbību sākumu.

Ievērot instrukcijas — ja mēs ievērojam dotās meditācijas un prakses instrukcijas, tad prakse ir droša. Ja neievērojam, tad ir iespējami dažādi sarežģījumi. Ja kāda instrukcija nav skaidra vai saprotama, tad būs iespēja to noskaidrot pie retrīta vadītāja.

Brīvais laiks — viss retrīts, savā ziņā, ir atpūta no ierastās ikdienas. Ja ievērot retrītā dotās prakses instrukcijas, tās pašas par sevi dos atpūtu. Tāpēc retrīta laikā nav paredzēts “brīvais laiks” no retrīta. Tāpēc nav nepieciešams ņemt līdzi brīvā laika priekšmetus — grāmatas vai mūziku — to lietošana retrīta laikā nav paredzēta.

Līdzi uz retrītu

  • Ērts un brīvs apģērbs meditācijai sēdot telpā;
  • Silts un brīvs apģērbs meditācijai staigājot, ārā. Ērti apavi. (Paskaties laika prognozi)
  • Meditācijas soliņš/spilventiņš;
  • Jogas/vingrošanas paklājs;
  • Viens vai divi pledi/segas;
  • Ūdens pudele/ceļojumu krūze;
  • Personīgās higiēnas piederumi (bez smaržas);
  • Savi medikamenti, ja tādi tiek lietoti regulāri.

Ko noteikti neņemt līdzi:

  • Smaržas, kosmētika;
  • Elektroniskās ierīces;
  • Grāmatas, lasāmviela;
  • Savs ēdiens, saldumi;
  • Vērtslietas un greznumlietas.

Pilnā pieteikuma anketa

Lai piedalītos retrīta, lūdzu, atbildi uz šiem jautājumiem!
  • Kāda ir ikdienas meditāciju prakse? Cik regulāri praktizē ik dienas? Cik ilga ir viena prakse? Kāda veida meditāciju praktizē ikdienā?
  • Iepriekšējā pieredze

  • Kāda ir iepriekšēja pieredze ar meditācijas retrītiem? Kādā tradīcijā tie ir bijuši? Cik un cik ilgi tie bija?
  • Vai iepriekš ir bijusi pieredze ar garīgās veselības traucējumiem? Vizīte pie psihiatra/klīnikā, regulāra zāļu lietošana? Vai šobrīd lieto kādus garīgās veselības medikamentus?
  • Tehniski un organizatoriski jautājumi

  • Retrīts notiks "dzeltenajā" režīmā — tas nozīmē, ka dalībniekam ir jābūt vakcinētam, pārslimojušam vai ar svaigi uztaisītu testu.
  • Retrīta laikā ir paredzēts veģetārs ēdiens. Vai ir kādas alerģijas pret notiektiem produktiem? (Nevis negaršo, bet tieši — alerģijas?)
  • Vai brauksi uz/no retrīta ar savu auto? Vai ir iespēja paņemt līdzi kādu citu dalībnieku? Cik cilvēku būtu vieta Tavā auto? Kāds būs Tavs maršruts pirms/pēc retrīta?
  • Citas lietas par Tevi, kuras ir būtiski zināt retrīta norisei.

Maksājums par retrītu:

Pirmā iemaksa – 50 eur

Pilna maksa — 250 eur